Személyes adatok: Név: Körmöci Katalin (szül.: Oszkó Katalin) Születési hely, év, hó, nap: Budapest, 1948. augusztus 19. Gyermekeinek száma: egy, fiú, Viktor (1978. jogász) Diplomáim és végzettségem: Az egyes pedagógiai tevékenységeim időrendben: 1969-2007. differenciáló pedagógia, alkalmazott pedagógia, Tervezőmunka az óvodában - Óvodai gyakorlat vezetése - Fejlesztő óvodapedagógus szakirányú továbbképzésben való részvétel: - Környezeti nevelő szakirányú továbbképzésben való oktatói tevékenység: az óvodapedagógia alapja címmel játékpedagógia, tanulásmódszertan, matematikai tevékenységek módszertana, komplex – integrált tevékenységek és tartalmak tervezése, szervezése - Szakvizsgázó óvodapedagógus fejlesztő modul képzésben, differenciáló pedagógia és matematikai tevékenységek módszertana oktatása - Vezető óvodapedagógus képzésben képzésvezető, valamint az Intézményvezetés gyakorlata kurzus kidolgozója, szervezője és vezetője - Elővizsgálat: Integráció az óvodai tevékenységek tartalmában, adatfelvétel: 2001. - Kutatási tervkészítése, megfogalmazása: 2002.02. - Témája: A gyermek szükségleteire épített nevelő-fejlesztő munka az óvodában Az általam ismert óvodai gyakorlat nem korrelál az Óvodai nevelés országos alapprogramja céljával és elveivel. Ez a tény ugyanakkor nem csak egy törvényerejű rendelet végrehajtásának helytelen módját mutatja számunkra. Ez a tény azt is jelenti, hogy az óvodás gyermekek, - a jövendő nemzedék - idejekorán, fejlettségének és fejlődési tempójának meg nem felelő időszakban kénytelen a kötött szervezeti keretekbe kényszerülni, ami hátráltatja a számukra kedvező fejlődés kibontakozását. Ezért kívánom tetten érni az általam megismert gyakorlatot, és egyben adatokkal bizonyítani hipotézisem, amelyet a következőkben fogalmazok meg: Az óvodás gyermek saját tempójú fejlődéshez, sajátos fejlődésének elősegítéséhez, saját élményű tanulásához szüksége van arra, hogy testi-lelki szükségletei kielégítést nyerjenek. Ezért olyan óvó-védő-személyiségfejlődést elősegítő óvodai neveléshez van joga, amely erre épül. A kutatás célja többrétű · egyrészt annak tettenérése, hogy az óvodás gyermek nevelése, fejlődésének elősegítése, szükségleteinek kielégítése a jelen óvodai gyakorlatban milyen szervezeti keretekben, milyen metodikával történik, különös tekintettel a szervezett tapasztalatszerzésre, · másrészt a vizsgálat eredményei megfogalmazása során kiemelkedő krízisterületek számbavétele, a gyermekek érdekeit szolgáló gyakorlat megerősítése, és a helyes és helytelen arányának kimutatása, · harmadrészt azokat a lehetőségeket feltárni, amelyekben a nem megfelelő szervezeti keretek helyett korszerűeket, a gyermekek érdekeit és szükségleteit figyelembe venni tudókat, a gyermekekhez igazodókat lehet megkínálni, értékeit megtapasztaltatni a széles óvodapedagógusi gyakorlatban és az óvóképzés folyamatában. - könyvírás (szakkönyv, jegyzet), - óvodapedagógusi továbbképzések kimunkálása és akkreditáltatása (Az óvodás gyermek fejlesztés – 120 órás, Hová bújt a matematika? - 30 órás, Differenciált, személyes bánásmód az óvodában – 30 órás), - szakirányú továbbképzések vezetése - előadássorozatok Budapesten, vidéken, pedagógiai intézetekben, - óvodapedagógiai szakmai cikkek írása, - közoktatási szakértői tevékenység óvodai területen - szakdolgozatok konzulensi munkáját, - 1997-2001. decemberéig a Nemzeti Szakképzési Intézet Felnőttnevelési és Kutatási Osztályának megbízott szakértőjeként dolgoztam, ahol a fogyatékkal élő tanulók szakképzéséhez adaptáltunk programokat, készítettünk tankönyveket, valamint oktatófilmeket és CD-ket, interaktív tananyagokat. Ebben a tevékenységben a pedagógiai, didaktikai, differenciáló pedagógiai, neveléselméleti és matematikai tudást és a közoktatásban való jártasságot kellett kamatoztatni. - az óvodai tapasztalatok szerzéséhez kapcsolódó tanulásmódszertan és a differenciált személyes bánásmód az óvodában, valamint a matematikai tapasztalatszerzés az óvodában. - az óvoda – iskola átmenet pedagógiai kérdése - tartalmi integráció az óvodai tapasztalatszerzésben · Főiskolai közéletben való részvétel: - óvodai tapasztalatszerzés korszerűbb szemlélete kialakításához való hozzájárulás (módszertanos kollégákkal, gyakorlatvezető óvónőkkel, fiatal óvodai gyakorlatot vezető kollégák munkájának segítésével) - szakmai beszélgetések, háttéranyag a módszertanok oktatásához; különféle tevékenységek tervezési gyűjteményének összeállítása Tantervek készítése: - Tantervek készítése 1997-től: - kapcsolattartás, szakmai együttműködés, pedagógiai együttgondolkodás más tanszékekkel (és különös tekintettel a matematika tanszékkel, mint a másik szakképesítésemmel) - szakirányú továbbképzés tanfolyami anyagának akkreditálásra előkészítése, indításának szervezési teendőiben való részvétel - Oktatási Bizottság tagja a Neveléstudományi Tanszék Óvodai csoportjának színeiben - Óvodapedagógia Konferencia szervezése - Szakmai Műhelybeszélgetések szervezése - a gyakorlatvezető óvodapedagógusok és oktatók számára Szakmai Napok és szakmai bemutatók szervezése - Óvodapedagógusok és Tanítók Egyesülete, szakmai munka: pedagógia, óvodai gyakorlat, matematika módszertan területein. · Hová bújt a matematika? 30 órás akkreditált tanfolyam elkészítése, és a tanfolyam vezetése. A tanfolyam szervezője: Fabula Humán Szolgáltató Bt. · Differenciált, személyes bánásmód az óvodában 30 órás akkreditált tanfolyam elkészítése, és a tanfolyam vezetése. A tanfolyam szervezője: Fabula Humán Szolgáltató Bt. A továbbképzések tematikája és egyéb információk letölthetők a Segédanyagok menüben!
(Mozgássérültek Nevelőképzőjében) ---12 év
Alsótagozati Osztályon ---6 év
- Pedagógia oktatása: általános pedagógia és didaktika, neveléselmélet,
képzésvezetés, differenciáló pedagógia, fejlesztés a környezeti neveléssel és matematikai tevékenységgel
- óvodapedagógus személyes hatásrendszere
- szakmai fejlesztés az óvodában
- a gyermeki szükségletek kielégítése objektív és szubjektív feltételei